maandag 2 mei 2011

De Kruidentuin is klaar

De kruidentuin is nu klaar. De vaste planten hebben de winter goed overleefd. Alleen de salie heeft een flinke opdoffer gehad en die heb ik dan ook helemaal teruggesnoeid. Nu begint hij weer uit te lopen, dus het komt wel goed met de patiënt.
De rozemarijn bloeit uitbundig
foto: Margriet van Stratum

De rozemarijn bloeit uitbundig met zacht violette bloemen en wordt druk bezocht door hommels en de eerste koolwitjes.

De lavas, die bijna zienderogen groeit, heb ik gesnoeid en de takken in bosjes bij elkaar gebonden. Die hangen nu te drogen op een droge, schaduwrijke plek.

Ook het eenjarig goed zoals dille en kervel is gezaaid en vanwege het prachtige voorjaar heb ik ook basilicum. geplant. Andere jaren wacht ik daar liever mee tot na de ijsheiligen van 11-14 mei, want deze frêle dame kan absoluut niet tegen kou.

Om de kruidentuin af te maken heb ik beendermeel tussen de kruiden gestrooid. Mest gebruik ik verder niet, want de meeste kruiden houden niet van voedselrijke grond.


Touchworld, de kruidigste site van Nederland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie